Handelsbetingelser
Juridisk navn: Brødrene A&O Johansen A/S
Adresse, hovedsæde: Rørvang 3, 2620 Albertslund
CVR-nummer: 58210617
E-mailadresse: [email protected]
Tlf. 70 22 20 26
Priser
Alle priser på greenline.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25 % moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende, da websitet opdateres dagligt.
Betaling
På greenline.dk kan du betale med kort (Dankort, eDankort, Visa, MasterCard), bankoverførsel, Mobilepay og netbetaling (ved bankoverførsel er du ikke omfattet af indsigelsesordningen). Ved betaling med kort og Mobilepay, bliver beløbet først trukket, når varen afsendes fra lageret. Ved betaling med kort og Mobilepay, bliver beløbet først trukket, når varen afsendes fra lageret. Betaler du med et internationalt betalingskort (Visa, MasterCard m. fl.) reserveres købsbeløbet på dit kort. Reservationen ophører, når pengene bliver trukket fra din konto, eller hvis du annullerer dit køb, inden købsbeløbet er trukket.
Hvis du overfører pengene direkte til vores konto Reg. 3219 Konto. 0002478919 (med bankoverførsel) bliver varerne først bestilt, når pengene er gået ind på vores konto.
I nogle tilfælde vil ordrer der indeholder flere produkter blive leveret i forskellige forsendelser. Du vil derfor kunne modtage dit køb i flere pakker. I disse situationer vil du blive delfaktureret for hver forsendelse. Du vil altså kunne opleve, at der bliver trukket et delbeløb fra din konto som delene af din ordre afsendes. Du vil aldrig blive faktureret for produkter der endnu ikke er afsendt.
Aftaleindgåelse
Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig.
På greenline.dk kan købsaftaler med børn og unge under 18 år kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnet eller den unges vegne. Alle kontrakter indgås på dansk.
Levering
Fragtprisen bliver oplyst inden du godkender din bestilling. Prisen afhænger af hvilken leveringsmetode der vælges. Klik her for at læse mere om priser for fragt og levering. For levering til udland, gælder særskilte fragtpriser, kontakt derfor vores kundeservice.
Hvis man ønsker sin ordre leveret, uden man er hjemme, er dette også muligt. Følg blot vejledningen på vores shop. Hvis man vælger denne løsning, overgår risikoen for varen til dig, når varen er afleveret.
Du bør derfor undersøge varen snarest muligt og kontakte os med det samme, hvis pakken viser tydelige tegn på skade. Du skal være opmærksom på, at det kan være svært at bevise at en skade er sket inden levering, når pakken er leveret og har stået uden opsyn.
Vi anbefaler på det kraftigste at man kontrollerer varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen.
Kontakt os hurtigst muligt hvis varen lider af en skade.
Læs evt. mere under punktet Reklamation.
Er varen/emballagen beskadiget, kan du enten nægte modtagelse, hvorefter fragtmanden tager pakken med retur. Vi skal herefter kontaktes. Du kan også modtage pakken, men kvittere på fragtbrevet "Modtaget med forbehold" og indholdet af pakken kan tjekkes efter fragtmanden er gået. Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig hos os.
Det er vigtigt at emballagen bevares for evt. senere besigtigelse af transportør. Synlige defekter eller mangler bør anmeldes til greenline.dk på leveringsdagen eller senest dagen efter.
Er du i tvivl om hvorvidt skaden kan udbedres eller ej, er du altid velkommen til at henvende dig til vores kundeservice, så tager vi stilling i det konkrete tilfælde.
Alle leverancer leveres til første dør i stueetagen, rampe- eller gadeplan.
På alle varer i butikken kan du se den forventede leveringstid. Den angivne leveringstid er den afsendelsestid, producenten har oplyst os. Denne leveringstid opdateres løbende ud fra vores leverandørs lagerstatus. Derfor er det en forventet leveringstid du ser på siden og i ordrebekræftelsen således ikke nogen garanti for, at du har produktet til den angivne tid, men vi vil altid bestræbe os på rettidig levering.
Vi anbefaler at du venter med at bestille en håndværker indtil dine varer er leveret, så du ikke kommer i klemme i tilfælde af forsinkelser i leveringen.
Greenline frasiger sig ansvar for skader og forsinkelser, der er opstået på grund af force majeure. Greenline giver dig besked så hurtigt som muligt, hvis omstændighederne udgør force majeure. Force majeure kan f.eks. omfatte strejker, krig, naturkatastrofer og pandemier.
Har du bestilt levering til en pakkeboks, skal du være opmærksom på, at din ordre kan blive leveret til en anden pakkeboks eller pakkeshop end den valgte, hvis der ikke er plads ved det valgte sted.
Såfremt at den bestilte vare er i restordre, vil du blive kontaktet af vores kundeservice med info derom (alle vores leveringstider regnes fra først kommende arbejdsdag kl. 8.00).
Ordrer sendes som én samlet forsendelse hvis muligt, men i nogle tilfælde kan levering i flere forsendelser, som afsendes fra vores lager i flere kasser på forskellige tidspunkter, være nødvendig. Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på bestillingsadressen, og kunden har modtaget varen. Vælges det, at varen må stilles, har du selv ansvaret for varen, så snart fragtmanden har stillet varen på modtageradressen. Skulle du ikke være der til at modtage en vare, som ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med dig. Greenline afholder omkostninger ved 1. genudkørsel af varen, derefter betaler kunden efterfølgende genudkørsler.
Levering til ikke-brofaste øer
Vi leverer til din dør på en række af de største ikke-brofaste øer i Danmark. Levering til øer som ikke fremgår af nedenstående liste sker til færgelejet på fastlandet. Vi leverer til din dør på følgende ikke-brofaste øer:
3700-3799 Bornholm - 5960, 5970 og 5985 Ærø - 6720 Fanø - 7884 Fur - 8305 Samsø - 8592 Anholt - 9940 Læsø
Bor du på en ikke-brofast ø som ikke fremgår af listen, sker levering til færgelejet på fastlandet, hvorfra du selv er ansvarlig for at få fragtet varen hjem til dig. Du har ansvaret for varen fra vi har afleveret forsendelsen ved færgelejet, og alle oplysninger omkring leveringstid gælder for levering til færgelejet.
Levering til Nordatlanten
Alle forsendelser sendes som søfragt og transittiden varierer alt efter slutdestination. Du kan selv stå for indfortoldning og færøsk eller grøndlandsk moms, eller du kan lade Posta eller Tusass klare dette for dig, mod et gebyr i henhold til Postas og Tusass' takster. Såfremt der ikke er kørefast underlag på din bopæl, vil forsendelsen blive leveret til nærmeste færgeleje. Den totale fragtpris er baseret på din ordres volumen og vægt samt adressen ordren skal leveres til. Momsen som tillægges din ordre vil fremgå i kurven, men vil blive fratrukket på din endelige faktura og ikke blive vist derpå.
Levering af farligt gods
På shoppen forhandler vi en række varer, som betegnes som farligt gods. Disse varer dækker blandt andet over forskellige typer af lim, brandslukker, spray, væsker, produkter med indbyggede lithiumbatterier, mv. Vi tilbyder desværre ikke levering af farligt gods til Bornholm.
Levering af stykgods og palleforsendelser
Stykgods og palleforsendelser leveres til første kantsten eller over et plant underlag, som er jævnt og kørefast – f.eks. fliser, asfalt og beton. Denne type forsendelser er ofte tunge og transporteres af chaufføren på en palleløfter, som ikke har mulighed for at køre over forhindringer som kantsten, trapper, dørtrin, græs, grus m.m. Chaufføren kan og må ikke løfte eller køre godset ind over ujævnt terræn eller trapper hvor palleløfteren ikke kan køre.
Bestilling
For at foretage et køb på greenline.dk skal du igennem 5 trin.
- Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kurven
- Indtast dine personlige oplysninger
- Vælg betalings- og forsendelsesmetode
- Læs og godkend vores handelsbetingelser
- Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend beløbet
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. For at lette håndteringen anbefaler vi at du benytter vores returformular. Ellers kan du sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder bl.a. for elradiatorer, EL-vandvarmere, lysrør, kabelkanaler, stiger, mv. som er af større beskaffenhed eller skrøbelige. Returnering af disse større varer skal sendes som palle- eller stykgods med et transportfirma, der kan håndtere det. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 5.000,-. Find priser for retur her.
Har du modtaget varen, har vi, for at lette returneringen lavet denne returformular, som sikrer, at vi får alle de oplysninger, vi har brug for. Vi kan således behandle din retursag hurtigere.
Udgiften for returnering/returfragt afholdes af dig
365 dages udvidet returret
Bestiller du 365 dages udvidet returret gælder dette kun, hvis den bestilles sammen med ordren, det vil sige den kan ikke bestilles efterfølgende. 365 dages udvidet returret skal stå på samme bestillingsbekræftelse som den vare man efterfølgende vil returnere.
Du har 14 dages fortrydelsesret på tilkøbet af 365 dages udvidet returret. Fristen løber fra modtagelse af din ordre. Ønsker du at få krediteret den udvidet returret, skal du give besked om fortrydelsen til [email protected]
Hvis du fortryder hele dit varekøb indenfor 14 dage, ophører aftalen om udvidet returret også.
Vi tilbagefører pengene til samme kort, som du benyttede ved købet.
Vilkår for 365 dages udvidet returret
Tilkøbsprodukt og anvendelse
Udvidet returret gælder kun for privatkunder. Brug af den udvidede returret på 365 dage er et tilkøbsprodukt, der kræver specifik opfyldelse af betingelserne heri. For at gøre brug af denne service skal varen opfylde visse krav som beskrevet nedenfor. Den udvidede returret påvirker eller begrænser ikke din lovbestemte fortrydelsesret, som er beskrevet under afsnittet ‘Fortrydelsesret’.
Tilstand af produkt og emballage
Ved returnering skal varen være i 100% original og uskadet emballage. Dette indebærer, at emballagen ikke må have spor af støv, snavs, mærker eller anden markering. Produktet selv må ikke bære præg af at have været samlet, forsøgt monteret eller håndteret forkert, da dette kan betragtes som misligholdelse og føre til tab af returret. F.eks. hvis produkter er lagt forkert retur i kassen og det kan være skyld i skjulte skader som kan opstå uden en transport.
Indeholder ordren varer der er datostemplet, skal de være Greenline i hænde senest 30 kalenderdage før produktets udløb.
Forseglede varer
Hvis en vare er forseglet, må denne forsegling ikke være brudt ved returnering. Det samme gælder for forseglede poser. Produktet må ikke have mangler eller anden misligholdelse, der ville gøre det ufuldstændigt eller usælgeligt.
Krav for anvendelse af den udvidet returret
Overtrædelse af ovenstående betingelser kan medføre tab af retten til at benytte den udvidede returret på 365 dage.
Praktisk information
Det skal bemærkes, at denne udvidede returret er et tilkøbsprodukt. Hvis du ønsker at udnytte denne returret, skal du give meddelelse om din fortrydelse senest 365 dage efter modtagelse af ordren. Efter meddelelsestidspunktet har du yderligere 14 dage til at returnere varen.
Ingen fortrydelsesret
Følgende køb kan ikke fortrydes: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du pakker varen ind i en ydre forsendelsesemballage for at beskytte varen og den originale emballage, mest muligt. Hvis den originale emballage mangler, eller er helt eller delvis skadet, kan dette medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi tilbageholder betalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du fremsender os dokumentation for at have returneret den. Du kan sende dine varer retur her.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Sendes varen med Post Nord skal den sendes "med omdeling" - gør den ikke det vil pakken komme retur.
Reklamation
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, vil greenline.dk tage stilling til, om varen skal repareres, ombyttes, om du skal have pengene tilbage eller evt. have afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation.
Du skal opbevare den vare, som du har reklameret over, indtil det er afklaret, om den skal sendes retur til Greenline. Dette gælder uanset, om Greenline har fremsendt en ny vare til dig.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Greenline.dk skal kontaktes inden varerne sendes retur. Hvis varen er blevet skadet under transporten, er det bedst at klage omgående.
Hvis du har fået defekte eller fejlleverede varer, eller ønsker du at reklamere over en vare, anbefaler vi at du benytter vores reklamationsformular, med angivelse af fejlen og kopi af den oprindelige kvittering, for at give en hurtigere sagsbehandling. Efter du har benyttet vores reklamationsformular til at oprette en reklamation vil du blive kontaktet af greenline.dk hurtigst muligt. Vi vil herefter give dig instruktioner om den videre proces.
Vi anbefaler på det KRAFTIGSTE at du ikke tager en vare i brug, før reklamationen er færdigbehandlet.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Du kan oprette en reklamation her.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
Vi har brug for en række oplysninger, når du handler hos os, bl.a. navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Vi har lavet en grundig beskrivelse af vores behandlinger af dine personoplysninger, som du kan finde her: https://www.greenline.dk/privacy.
Personoplysningerne registreres hos Brødrene A. & O. Johansen A/S og opbevares som hovedregel i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.greenline.dk er Brødrene A. & O. Johansen A/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected]
Logstatistik
På greenline.dk benytter vi logstatistik. Dette er et system som indsamler oplysninger om eks. hvor mange besøgende der har været, hvor de kommer fra osv. Formålet med logstatistikken er at kunne optimere funktionen af websitet til gavn for kunderne. Dataansvarlig er greenline.dk.
Som registreret hos greenline.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
Hvis du ønsker en kopi af ordrebekræftelse kan du få denne tilsendt. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til greenline.dk via e-mail: [email protected].
Anvendelse af Cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.
Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet.
En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.
På greenline.dk anvendes cookies med det formål at skabe øget brugervenlighed. Du kan slette cookies i Internet Explorer under menuen »Funktioner« - »Internetindstillinger« - »Slet cookies«.
Læs mere om vores brug af Cookies her.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
Du kan finde vores standardfortrydelsesformular her.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.09.2024